Stacionárny bicykel: multifunkčný domáci zázrak

Chudnutie nie je jednoduchý proces. Ako si to môžeme uľahčiť napríklad pomocou stacionárneho bicykla. Pozrime si na výhody tohto nástroja.

Januárové obdobie je pre každého o zmeny a obnovy. Väčšina ľudí si dáva novoročné predsavzatia, pričom sa snažia zmeniť svoj život, zdravie alebo kariéru k lepšiemu. Nie sú nezvyčajné ani novoročné predsavzatia v súvislosti so športom, alebo tvarovaním postavy. Chudnutie však nie je jednoduchý proces, preto je to jeden z najťažších sľubov na dodržiavanie. Ako sa to dá uľahčiť? Napríklad so stacionárnym bicyklom. Pozrime sa na výhody tohto nástroja!

Typy stacionárnych bicyklov

Rovnako, ako v prípade iných posilňovacích strojov, aj v prípade stacionárneho bicykla je obrovský výber, takmer sa stratíme v mori informácií, ak si chceme vybrať ten, ktorý nám  najviac vyhovuje. V našom dnešnom článku sa snažíme pomôcť a zodpovedať najčastejšie otázky zákazníkov.

Rozlišujeme manuálne a motorové podľa prispôsobenia záťaze,podľa druhu použití: domáce, alebo verejné, podľa prevedenia: štandardné, alebo s opierkou chrbta, niektoré typy odlišuje aj nosnosť.

Čo sa však dá povedať o každom type, je jednoduchosť ovládania, efektivita a to, že sú vhodné pre každého, od začiatočníkov až po pokročilých. Sú skvelé pre úplných začiatočníkov, ktorí hľadajú jednoduchý, ale efektívny druh pohybu. Chce to len vytrvalosť. Olubuje ju však aj staršia veková kategória, ktorá si chce zlepšiť stav srdcovo- cievneho systému a chce si udržať svalovú hmotu. Funguje aj pre zaneprázdnených ľudí, ktorí chcú zostať zdraví a fit. Je to veľmi obľúbený produkt pre mladé ženy a mamičky, ktoré chcú spevniť telo a schudnúť. Niekoľko mesiacov po pôrode, keď bábätko zaspí, môžete zlepšiť cirkuláciu krvi, krvný tlak, svaly a energetickú hladinu už 30 minútovým tréningom denne. Jednoducho môžete posúvať život na novú úroveň, k čomu je stacionárny bicykel výborným nástrojom. Nakoniec je priam dokonalý pre profesionálnych športovcov, ktorí v prípade nepriaznivého počasia chcú intenzívne bicyklovať doma. Zdravotné problémy nie sú prekážkou, bicyklovanie je veľmi prospešné, odbúra záťaž z bokov, kolien a členkov. Pravidelný tréning (5x30 minút týždenne) posilňuje pľúca a zásobuje telo kyslíkom efektívnejšie. Osviežuje organizmus, znižuje krvný tlak, hladinu cukru v krvi, napomáha cirkulácii a dodáva energiu.

Dá sa umiestniť kdekoľvek, bez akejkoľvek prípravy. Medzitým si môžete sledovať aj svoj obľúbený seriál. Potrebujete viac, aby ste ľahšie dosiahli svoje ciele?

Stacionárny bicykel je výnimočný nástroj na to, ak sa rozhodnete spraviť niečo pre svoje zdravie. Je nezávislý od poveternostných podmienok, môžete trénovať v príjemnom prostredí a nezaberie veľa miesta. Alinda.sk v súčasnosti ponúka svojim návštevníkom dva typy stacionárnych bicyklov:

Mini stacionárny bicykel

Pomocou mini stacionárneho bicykla môžeme posilňovať nielen nohy, ale aj ruky. Keďže nemá rám, ani kormidlo, môžeme ho umiestniť pod stôl a používať pri práci. Vďaka malým rozmerom sa zmestí kamkoľvek, je vhodný pre ľudí so sedavým zamestnaním, pre seniorov, alebo na pooperačnú rehabilitáciu. Vďaka protišmykovej podrážke stojí bezpečne na svojom mieste, takže sa počas cvičenia nemôže pošmyknúť. Bicykel je vybavený digitálnym displejom, ktorý zobrazuje uplynutý čas, počíta prejdenú vzdialenosť, počet otáčok a odhadované spálené kalórie. 

 

Stacionárny bicykel s opierkou a gumovými lanami

Stacionárny bicykel s opierkou a gumovými lanami poskytuje viac možností tréningu, ako štandardný stacionárny bicykel. Pomocou priloženého gumového lana môžeme svoje ramenné svaly posilniť aj počas bicyklovania. Vďaka chrbtovej opierke pedálovanie prebehne smerom dopredu, nie smerom dole, čím poskytuje naozaj pohodlný tréning. Pomocou jeho LCD displeja môžeme neustále sledovať priebeh nášho tréningu. Stacionárny bicykel sa dá zložiť, preto sa dá veľmi jednoducho skladovať aj doma.

 

Kardio tréning pomocou stacionárneho bicykla

Jedným zo zvučných sprievodných javov dnešného uponáhľaného sveta je množstvo sedavých činností. Ako vieme, jednoznačne škodí nášmu zdraviu, spomaľuje metabolizmus, predurčuje nás k obezite, vedie k zhoršeniu fyzického stavu a nesie so sebou množstvo negatívnych faktorov. Telo potrebuje dostatok pohybu, ak mu to nedoprajeme, jeho stav sa začína zhoršovať. Prevenciu a riešenie na to poskytuje práve stacionárny bicykel. Väčšina moderných produktov prichádza s množstvom doplnkových funkcií, ako je merač tepu, alebo vstavané programy na spaľovanie tukov a kardio programy, vďaka ktorým môžete spraviť ešte viac pre svoje zdravie. Jedným z najvýraznejších výsledkov je, že stacionárny bicykel je výborný na spaľovanie tukov/ chudnutie,  pretože umožňuje cvičiť na intenzite, na ktorej môžete spáliť až 2-3000 kalórií za 30 minút. jednou z hlavných charakteristik cyklistov sú ich krásne pevné nohy, ktoré sú jednoznačne pozitívnou súčasťou pohybu.  V závislosti od intenzity tréningu môžete pracovať aj na hornej časti tela.

Náročnejši tréning: Pokiaľ po chvíli máte pocit, že ste využili možnosti, poskytované stacionárnym bicyklom, zaobstarajte si záťažovú posilňovaciu vestu! Ak sa ukáže, že 5 kg je málo, môžete vyskúšať 10 kg- ovú variantu.

Používanie záťažovej posilňovacej vesty sa odporúča pri silových aj kardio tréningu. Okrem používania na stacionárnom bicykli je dokonalým spoločníkom aj na kondičný tréning a beh. Po pripevnení popruhov drží na svojom mieste a pri pohybe nepadá. Všetsranný doplnok na cvičenie. S touto vestou môžete zvýšiť efektivitu svojho tréningu.

Strečing: Dôležitu strečingu treba zdôrazňovať,  bez ohľadu na druh tréningu. V ponuke k tomu máme skvelý produkt, spoznajte sadu masážnych pomôcok pre uvoľnenie svalov!

 

Sada masážnych pomôcok na uvoľnenie svalov môže výrazne prispieť k prevencii vzniku svalových a kĺbových ťažkostí. Môže Vám to pomôcť stať sa flexibilnejšími a aj svalová horúčka môže pominúť. Pomocou sady sa môžete zbaviť určitých svalových bolestí a problémov. Oplatí sa zabstarať si na domáce použitie a vytvoriť 5-10-15 minútovú dennú rutinu. Valec môže byť užitočný nielen pre ľudí so sedavým zamestnaním, ale je skvelým doplnkom aj pre profesionálnych a amatérskych športovcov.

 

Tréning na stacionárnom bicykli?

Používanie stacionárenho bicykla môže poskytnúť namáhavý tréning. Forma pohybu väčšinou pozostáva z tlaku (pedál), ktorý umožňuje najviac posilniť veľké stehenné svaly a lýtka. Ale táto forma má veľký vplyv na svalové vlákna aj kolenné šľachy, vďaka čomu je ešte príťažlivejšia pre tých, ktorý hľadajú šetrnejší športový nástroj. Stav kĺbov je veľmi dôležitý, a treba ho riešiť najmä s pribúdajúcim vekom.  Beh, bez ohľadu na to, ako voľne to robíme, tieto prvky pre budovanie tela mierne využíva,  najmä ak nosíme nesprávnu obuv na nesprávnom povrchu. Stacionárny bicykel nezaťažuje v takej miere. Tréningy, ktoré sa zameriavajú na intenzitu a udržiavanie vysokého srdcového tepu, sú tie, ktoré spravia zo stacionárneho bicykla skutočne efektívne športové zariadenie a zároveň šetria kĺby.

Nemáme ďalšie argumenty. Už ste sa rozhodli?